Brama rolowana Thermo
Brama rolowana Thermo przeznaczona jest do użytku w budynkach przemysłowych, magazynowych i gospodarczych.
Płaszcz bramy wykonany jest z lameli aluminiowych wypełnionych bezfreonową pianką poliuretanową. Jest on rolowany na wał nawojowy zamontowany na stalowych konsolach jezdnych. Lamele bramy powlekane są lakierem o wysokiej odporności na ścieranie. Lamele spięte są klamrami, które uniemożliwiają rozsuwanie się profili oraz zabezpieczają przed porysowaniem.
Brama standardowo wyposażona jest w napęd elektryczny w systemie totmann.
Szyny prowadzące:
Prowadnice bramy są wykonane z aluminium i malowane proszkowo. Wyposażono je w uszczelki szczotkowe i ślizgi.
Sposób zamknięcia:
Seryjnie brama jest wyposażona w napęd elektryczny trzyfazowy 3x400V. Obsługiwany jest za pomocą skrzynki sterującej z przyciskami góra-stop-dół. Awaryjnie można otworzyć bramę za pomocą korby.
Sposób wykończenia powierzchni:
Płaszcz bramy aluminiowy lakierowany na jeden z kolorów standardowych RAL 9010, 9006, 9007, 3000, 8014, 8019, 5010, 5012, 7016 lub 7012.
Wał nawojowy malowany w kolorze zbliżonym do RAL 7032.
Uszczelnienie:
Pierwszy profil od dołu wyposażony jest w listwę z komorową uszczelką szczotkową. W prowadnicach pionowych zamontowane jest uszczelnienie szczotkowe. Uszczelnienie szczotkowe montowane jest również do nadproża.
Zgodność z normami CE:
Brama w pełnym zakresie odpowiada normom europejskim.
Zabezpieczenia:
Napęd wyposażony jest w samohamowną przekładnie redukującą prędkość z wbudowanym urządzeniem chwytającym oraz w hamulec elektromagnetyczny w napędach do bram o powierzchni pow. 32 m2.
Bramy rolowane Thermo mogą zostać wyposażane opcjonalnie w zabezpieczenie dolnej krawędzi. W przypadku kiedy brama w momencie zamykania napotka na przeszkodę ruch zostaje zatrzymany i brama unosi się uwalniając przeszkodę.
Otwieranie awaryjne umożliwia obsługę bramy w przypadku braku zasilania energią elektryczną. Napęd elektryczny wyposażony jest w korbę do otwierania i zamykania awaryjnego bramy. Jest ona zamontowana na poziomie napędu elektrycznego.